سیستم DRM Text چیست؟

امروزه گسترش تولید محتوای ویدئویی و اهمیت حفاظت از ویدئوها در مقابل دانلود و انتشار غیر مجاز آن، باعث ایجاد تکنولوژی و ایده های جدید در این رابطه شده است. در این مقاله به قابلیت یا سیستم DRM Text برای محافظت از ویدئوها می پردازیم.

ویژگی DRM Text به شما این امکان را می دهد تا هنگام پخش ویدئو در وب سایت یا پنل کاربری مخاطبانتان، اطلاعات آنها را بصورت تصادفی روی ویدئوی در حال پخش نمایش دهید.

این کار مخاطب را از ضبط صفحه منصرف نموده و از انتشار غیر مجاز ویدئوهای شما جلوگیری می کند و یا حداقل پس از انتشار ویدئو، شخص خاطی قابل ردیابی خواهد بود.

خصوصیات:

خصوصیات DRM Text قابل تغییر می باشد بطور مثال رنگ متن، اندازه، فونت و شفافیت و زمان جابجایی متن روی ویدئو قابل تنظیم می باشد و غیر فعال کردن آن بدون آسیب زدن به ویدئو امکانپذیر نمی باشد.

این راهکار یکی از راهکارهای موثر در پهنه وب برای محافظت از ضبط صفحه می باشد در مقالات آتی به راهکاری دیگری خواهیم پرداخت.

در سامانه لایو استریم ایران پس از اینکه ویدئوهای شما استریم و رمزگذاری شد برای امنیت بیشتر و جلوگیری از ضبط صفحه می توانید از قابلیت DRMText استفاده نمایید.

نمونه DRM Text را می توانید در صفحه Demo سامانه مشاهده بفرمایید.

با سپاس از زمانی که برای مطالعه این مطلب صرف نمودید.

4 دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • علی هستم

    پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:14

    سلام وقت بخیر
    آیا این امکان روی پخش زنده هم قابل استفاده هست؟

    • مدیر سایت

      پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:16

      سلام دوست عزیز
      بله امکان استفاده روی پخش زنده هم هست، شما می تونید پخش کننده رو روی وب سایت خودتان فعال کنید و اطلاعات مخاطبان خودتون رو روی پخش زنده هم نمایش بدید تا از ضبط و انتشار غیر مجاز لایو جلوگیری کنید.

  • حسین محبی

    چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت: 13:42

    سلام
    خیلی امکان عالیی هست.

    • مدیر سایت

      چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت: 13:43

      سپس از شما