پلتفرم میزبانی و استریم ویدیو

امروزه با گسترش بی حد و حصر اینترنت و آموزش های مجازی و آنلاین، نقش پر رنگ محتوای ویدیویی را نمی توان انکار کرد و در این راستا راهکارهای ارائه این محتوا به مخاطبان و محافظت از این محتوا و زحمات شبانه روزی شما برای تولید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

لایو استریم ایران به اختصار IranHLS نامیده می شود که HLS پروتکل فراگیر ارائه محتوای ویدیوی و لایو استریم بوده و برگرفته از حروف اول کلمات Http Live Streaming می باشد. 

پلتفرم میزبانی ویدیوی IranHLS به شما کمک می کند تا با استفاده از زیرساختی امن و رمزگذاری پیشرفته از محتوای ویدیویی خودتان در مقابل دانلود غیرمجاز و همچنین ضبط صفحه محافظت نموده و با امکاناتی که این پلتفرم در اختیار شما قرار خواهد داد حس داشتن یک سامانه امن اختصاصی با آدرس اختصاصی خودتان را تجربه نمایید.

سامانه ای خصوصی برای شما

این سامانه بر روی زیر دامنه (Sub Domain) متعلق به شما مانند https://stream.yoursite.com یا هر آدرسی که شما دوست داشته باشید، تقدیم شما خواهد شد تا مخاطبان شما در تمامی آدرس ها ردی از IranHLS را مشاهده نکنند و تماما آدرس های متعلق به شما دیده شود.

در ادامه خواهیم گفت این قابلیت خصوصی سازی چه کمکی به شما خواهد کرد.

دسته بندی منظم ویدیوها

سامانه IranHLS پنل کاربردی و فوق العاده ساده و روانی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا ویدیوهای خود را در دسته بندی منظم دوره های آموزشی و سرفصل ها و موضوعات مختلف مدیریت نمایید.

استریم ویدیو 

در پلتفرم میزبانی ویدیوی IranHLS، ویدیوهای شما می تواند بصورت مستقیم و یا توسط آدرس ویدیو به سامانه بارگزاری شود و پس از بارگزاری به 5 کیفیت مختلف تبدیل، رمز گذاری و استریم خواهد شد تا با پخش کننده هوشمندی که در اختیار شما قرار می گیرد، قابلیت تطبیق پذیری هوشمند یا Adaptive Bitrate Streaming را به مخاطبان خود ارائه نمایید. این قابلیت به اختصار ABS نامیده می شود و این قابلیت فوق العاده عالی به پخش کننده ی هوشمند سامانه این امکان را خواهد داد تا سرعت اینترنت و پهنای باند مخاطبان شما را تشخیص داده و بصورت خودکار کیفیت مناسب با سرعت آنها را انتخاب و پخش نماید. با این قابلیت ضعیف ترین اینترنت ها هم بدون قطعی قادر به مشاهده ویدیوهای شما خواهند بود.

البته ناگقته نماند که شما می توانید تنظیم کنید که چه کیفیتی هایی را نیاز دارید تا سامانه با انتخاب شما ویدیوی شما را تبدیل و رمزگذاری نماید و همچنین مخاطبان شما هم می توانند هنگام مشاهده، کیفیت مورد نظر را دستی انتخاب نمایند.

برندینگ شما

شما در سامانه میزبانی ویدیوی IranHLS می توانید لوگو و برند خودتان را بدون نیاز به تدوین و ویرایش ویدیو ها بصورت خودکار در یکی از گوشه های ویدیو (با انتخاب دلخواه) درج نمایید، این قابلیت هنگام پردازش و تبدیل ویدیو انجام خواهد شد و لوگوی شما بخشی جدانشدنی از ویدیو خواهد شد، این قابلیت روی تمامی کیفیت ها در صورت ارسال لوگو اعمال خواهد شد و کمک شایانی به برندینگ و معروفیت شما خواهد کرد.

پخش روی وب سایت شما

با امکانی که سامانه IranHLS در اختیار شما قرار می دهد تمامی ویدیوها روی وب سایت یا وب اپلیکیشن شما پخش خواهد شد و تمام ویدیوها با آدرس ها و مشخصات وب سایت شما در گوگل ایندکس شده و بصورت کاملا محسوس به رتبه سایت، SEO و Domain Authority یا قدرت دامنه ی شما کمک خواهد کرد.

اگر وب سایت هم ندارید نگران نباشید با قابلیت فعالسازی آدرس پخش مستقیم هر ویدیو، می توانید آدرس امن پخش آن را در شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها به دست مخاطبان خود برسانید ولی باید دقت کنید هر کسی این لینک را داشته باشد می تواند ویدیوی شما را مشاهده نماید.

شخصی سازی پخش کننده هوشمند

قطعا شما رنگ سازمانی خاصی دارید و وب سایت و اپ شما از آن تبعیت می کند ما هم به شما کمک می کنیم تا پخش کننده  ی ویدیوها را طبق رنگ سازمانی خود شخصی سازی نموده و به شکل وب سایت خود درآورید و برخی از امکانات آن را فعال یا غیر فعال نمایید.

این پخش کننده با تمام دستگاه ها با تمام اندازه ها و سیستم عامل ها سازگار خواهد بود.

تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان

پنل کاربری IranHLS گزارش کاملی از بازدید ویدیوها در اختیار شما قرار میدهد ولی در کنار آن می توانید با استفاده از ابزار قدرتمند گوگل آنالایتیکس (Google Analytics) آنالیز دقیق تری از رفتار مخاطبان خود مانند درصد مشاهده، تعداد بازدید و ... را روی هر ویدیو ثبت نمایید.

پخش روی دامنه خاص

شما در سامانه استریم ویدیوی IranHLS می توانید دامنه یا دامنه های وب سایت خود را روی ویدیوها تنظیم نمایید تا فقط ویدیوها روی دامنه شما پخش شود.

اجازه مشاهده به IP های خاص

سطح دیگری از امنیت سامانه بدین صورت است که شما می توانید قابلیت مشاهده یک ویدیو را فقط برای IP های خاصی فعال نمایید، افراد دیگر با آی پی متفاوت قادر به مشاهده ویدیوی شما نخواهند بود.

سیستم DRM Text یا Dynamic Watermarking

پلتفرم میزبانی ویدیوی IranHLS این امکان را به شما میدهد تا اطلاعات فرد مشاهده کننده ی ویدیو مانند نام، شماره همراه، ایمیل و ... را بصورت کاملا پویا با رنگ خاص، زمانبندی، فونت، اندازه و شفافیت دلخواه روی ویدیو واترمارک نمایید تا بدین صورت از فکر ضبط صفحه و انتشار غیر مجاز ویدیوی خود جلوگیری نمایید. این امکان در واقع از ضبط صفحه جلوگیری نمیکند ولی مخاطب را از انتشار ویدیو با اطلاعات خود باز میدارد.

برای استفاده راحت تر از این امکان، ما افزونه وردپرس برای وب سایت های وردپرسی طراحی کرده ایم ولی با کد نویسی ساده JS روی هر وب سایت با هر تکنولوژی دیگری قابل استفاده خواهد بود. 

دموی سیستم DRM Text و Dynamic Watermarking را می توانید از اینجا مشاهده بفرمایید

زیرنویس نامحدود

شما می توانید روی ویدیوهای خود هر تعداد با هر زبانی زیرنویس اضافه نمایید. این زیر نویس ها را می توانید با ابزارهای مختلف موجود تولید و در قالب فایل های SRT یا VTT ارسال نمایید. پخش کننده هوشمند سامانه قابلیت انتخاب به مخاطب شما خواهد داد تا با زیرنویسی که مدنظرش هست ویدیو را مشاهده نماید.

ترافیک نیم بها

مخاطبان شما با تعرفه ترافیک نیم بها می توانند ویدیوهای شما را مشاهده نمایند و کلیه اوپراتورهای ارائه دهنده اینترنت به آنها موظف به اعمال این تعرفه برای مخاطبان شما هستند و در صورت عدم اعمال هر اوپراتور مراتب از نظر قانونی قابل پیگیری می باشد.

تبلیغاتی در کار نیست

برخلاف پلتفرم های عمومی ویدیو مانند آپارات و یوتیوب و ... سامانه لایو استریم ایران سامانه ای خصوصی است که متعلق به خود شماست پس هنگام پخش ویدیوها هیچ گونه تبلیغات و پیشنهاد ویدیوهای دیگر در کار نخواهد بود.

وب سرویس و API

پلتفرم IranHLS با استفاده و وب سرویس و API به شما این امکان را می دهد تا مدیریت کامل ویدیوها اعم از آپلود، پردازش و استریم، مدیریت زیرنویس و ... را مستقیما روی وب سایت خود پیاده سازی نمایید و سامانه ای امنیتی و کاملا خصوصی را برای خود و کابرانتان ایجاد نمایید.

جلوگیری از دانلود ویدیو

ماهیت وجودی سرویس میزبانی ویدیوی IranHLS کمک به شما در محافظت از ویدیوهایی است که سرمایه کسب و کار شماست و زحمات شبانه روزی برای تولید این محتوا کشیده اید.

ما مدعی 100 درصدی جلوگیری از دانلود ویدیو نیستیم و هر کس هم به شما گفت که 100 درصد می تواند روی وب از دانلود ویدیو جلوگیری کند قطعا با شما صادق نیست، ما صادقانه می گوییم روی اینترنت هیچ 100 درصدی وجود ندارد ولی با راهکارهای مختلف و تلفیق تکنولوژیهای گوناگون و رمزگذاری های پیشرفته و مختلف، تلاش کرده ایم دانلود غیرمجاز ویدیوها را بسیار سخت کنیم.

سپاس از زمانی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید

برای مشاهده امکانات بیشتر سامانه به بخش امکانات مراجعه بفرمایید

ارادتمند شما تیم لایو استریم ایران

4 دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
  • محمد آذری نیا

    یکشنبه 04 تیر 1402 ساعت: 23:28

    سلام
    برخی از پلتفرم های همکار شما مدعی 100 درصدی هستند! چطوریه کار اونها با سیستم شما فرق دارند؟

    • مدیر سایت

      یکشنبه 04 تیر 1402 ساعت: 23:32

      سلام
      هر کسی که روی وب مدعی 100 درصدی جلوگیری از دانلود هست به ما معرفی کنید تا ویدیوهاش رو دانلود شده تحویل شما بدیم :-)

  • علی

    پنجشنبه 25 خرداد 1402 ساعت: 13:42

    نه اپارات، نه هیج پلتفرمی، روی پخش زندش تبلیغ نمی گذاره.

    • مدیر سایت

      یکشنبه 04 تیر 1402 ساعت: 23:21

      بله دوست عزیز، ما منظورمان استریم ویدیو هست در این مقاله نه پخش زنده. ویدیوهای از پیش ضبط شده روی آپارت حاوی تبلیغات است.